Algemeen
Wat is de minimale leeftijd om te verblijven?
Om te kunnen verblijven bij Inntel Hotels Utrecht Centre geldt voor alle verblijvende gasten een minimum leeftijd van 18 jaar. Minderjarige gasten dienen te allen tijde begeleid te worden door een verblijvende ouder of voogd.
Mag ik roken in het hotel?
Nee, roken is niet toegestaan in het hotel. Alle hotelkamers zijn uitgerust met een rookmelder. Wie toch rookt krijgt een boete van €150,-. Roken is wel toegestaan buiten de hotels.
Zijn huisdieren toegestaan?
Huisdieren zijn in het gehele hotel niet toegestaan.
Mag ik mijn eigen eten en drinken meenemen naar de hotelkamer?
U mag uw eigen eten en drinken meenemen naar de hotelkamer. Er zijn automaten in de gang met een gevarieerd aanbod aan snacks en drinken.
Ik ben iets vergeten. Wat moet ik doen?
Alle items die worden gevonden bij Inntel Hotels Utrecht Centre kunt u vinden op de website iLost.co. Mocht uw verloren item er niet opstaan, dan kunt u contact opnemen met de receptie.
Kan ik een giftcard van Inntel Hotels kopen?
Het is mogelijk om een giftcard van Inntel Hotels te kopen bij de receptie van onze hotels.
U kunt daar een door u gekozen bedrag op laten zetten.
Ik heb een giftcard. Hoe kan ik hiermee een reservering maken?
U kunt een giftcard verzilveren door contact op te nemen met de reserveringsafdeling van het gewenste hotel. Dit kan telefonisch of per email reservationsutrecht@inntelhotels.nl.
Het is helaas niet mogelijk om de Inntel Hotels cadeaukaart te gebruiken bij het online boeken van een kamer. De cadeaukaart is niet in te wisselen voor contanten.
- De giftcard dient u fysiek te overhandigen als betaalmiddel
- De giftcard kan als betaalmiddel dienen bij voor overnachtingen en restaurant uitgaven in het hotel.
- Een giftcard heeft een minimale waarde van €50.
- Een giftcard is inwisselbaar in alle Inntel Hotels.
- De giftcard heeft een geldigheid van 2 jaar na uitgifte.
Wat zijn de huisregels van Inntel Hotels Utrecht Centre?
De huisregels vindt u hier.
Wat voor regels gelden er vanwege COVID-19?
In het hotel worden de regels vanuit de overheid gevolgd. Momenteel zijn er geen actieve COVID-19 regels.
Hotel faciliteiten
Heeft het hotel een lift?
Ja, elke verdieping kan per lift worden bereikt.
Welke faciliteiten heeft het hotel?
Het hotel beschikt over een wellness centre met Turks stoombad, Finse sauna, infinity pool en Life Fitness gym. Verder heeft Inntel Hotels Utrecht Centre liften, een bar & brasserie en roomservice.
De luxere kamertypes hebben de iconische ronde bubbelbad in de kamer.
Heeft het hotel een spa?
In Spa Dôme van Inntel Hotels Utrecht Centre zijn spa faciliteiten te vinden met een Turks stoombad, Finse sauna en infinity pool. Meer informatie over het wellness centre vindt u hier.
Wat voor faciliteiten worden in het wellness centre aangeboden?
In het wellness centre worden alleen handdoeken aangeboden.
Biedt het hotel massages aan?
Ja, het hotel biedt verschillende behandelingen aan. Voor meer informatie over de behandelingen of het reserveren van een behandeling kunt u terecht op de website of bij de receptie.
Heeft Inntel Hotels Utrecht Centre een fitness ruimte?
Ja, het hotel beschikt over een Life Fitness gym met verschillende apparaten.
Heeft Inntel Hotels Utrecht Centre een bar en restaurant?
Het hotel heeft een Bar & Brasserie genaamd ‘the U Food & Drinks’. Hier geniet u van een smaakvolle gerechten.
Heeft Inntel Hotels Utrecht Centre faciliteiten voor Meetings & Events?
Het hotel biedt 300m2 multifunctionele zalen en faciliteiten voor verschillende types Meetings & Events. Bekijk de Meetings & Events pagina om alle mogelijkheden te bekijken.
Heeft het hotel een tuin of terras?
The U Food & Drinks heeft een terras voor het hotel met het zicht op voorbijgaande fietsers en voetgangers van het bruisende Utrecht.
Service
Welke diensten biedt het hotel aan?
Het hotel heeft gratis wifi, roomservice, wekdienst en een wasserij service.
Heeft het hotel een business centre of een print/kopieer service?
Er is geen business centre in Inntel Hotels Utrecht Centre. Wel is er overal gratis wifi en hebben alle kamers een bureau. De receptie kan documenten printen op verzoek.
Heeft het hotel een conciërge?
Het receptie teamstaat klaar om u te helpen het meeste uit uw bezoek aan Utrecht te halen met actuele informatie over activiteiten en attracties.
Kan het hotel een babysitter regelen?
Het hotel kan geen babysitter regelen.
Is er een wasserij service beschikbaar?
Het hotel biedt een wasserij service aan. Vraag het receptieteam naar de mogelijkheden bij aankomst.
Wat kan het hotel op de kamer aanbieden voor verjaardagen en andere special gelegenheden?
Laat de reserveringsafdeling weten dat u wat te vieren heeft en zij informeren u graag over de verschillende mogelijkheden.
Aankomst & Vertrek
Vanaf hoe laat kan ik inchecken?
Inchecken bij Inntel Hotels Utrecht Centre kan vanaf 15.00 uur.
Hoe laat moet ik uitchecken?
De uitchecktijd bij Inntel Hotels Utrecht Centre is voor 11:00 uur.
Is het mogelijk om eerder in te checken?
Op basis van beschikbaarheid kan een vroegere incheck tijd aangevraagd worden via de reserveringsafdeling. Dit gaat altijd om een verzoek en kan niet gegarandeerd worden. Het is mogelijk de bagage kosteloos achter te laten bij de receptie mocht de kamer nog niet klaar zijn.
Is het mogelijk om later uit te checken?
Een verzoek voor een latere uitcheck tijd kan bij de receptie gedaan worden. Zij kunnen u laten weten of de beschikbaarheid dit toelaat.
Wat kost een late check-out?
De kosten zijn €15,- per uur extra tot max. 18:00 uur (indien beschikbaar).
Is het mogelijk om laat in de avond in te checken?
Het is mogelijk om laat in te checken. Wij vragen u wel uw verwachte aankomsttijd aan het hotel te melden.
Kan ik na het uitchecken mijn bagage achterlaten?
Het is mogelijk uw bagage achter te laten bij de receptie zodat u nog kan genieten van uw laatste dag in de omgeving.
Kamers
Ik wil graag voor langere tijd bij jullie verblijven. Kan ik een longstay kamer aanvragen?
Bij interesse in een longstay kamer kunt u contact opnemen met de reserveringsafdeling. Zij informeren u graag over de verschillende mogelijkheden en kosten hiervan. Je kunt hen bereiken via reservationsutrecht@inntelhotels.nl.
Ik wil graag een kamer op een hoge etage, is dit mogelijk?
U kunt hier altijd uw voorkeur in opgeven, echter kunnen wij dit niet garanderen.
Welke kamers hebben een whirlpool?
De kamers in het hotel uitgerust met een whirlpool zijn: de Spa kamers, de Wellness kamers en de Wellness suite.
Heeft het hotel familiekamers?
Er zijn kamers met een tussendeur zodat familieleden via de naastgelegen kamer toegang hebben.
Heeft het hotel mindervalide-kamers?
Er zijn geen specifieke mindervalide-kamers. Wel zijn er mogelijkheden voor bijvoorbeeld een douchestoel in de kamer.
Hebben de kamers van het hotel king-size bedden?
Er verschillende mogelijkheden voor de afmetingen van het bed afhankelijk van het kamertype zodat iedereen een bed naar zijn of haar voorkeur kan boeken. Bekijk de pagina Kamers & Suites op onze website voor meer informatie.
Hebben de kamers koffie- en theefaciliteiten?
Onze kamers beschikken over koffie- en theefaciliteiten.
Hebben de kamers van het hotel een aparte douche naast het bad?
Alle kamers met een bad hebben een aparte douche.
Is de kluis in de kamers van het hotel groot genoeg voor een laptop?
Het kluisformaat is gebaseerd op het formaat van een gemiddelde laptop.
Zijn er kamers met een apart slaapgedeelte?
Voor een aparte slaapgedeelte kunt u de Spa Suite boeken.
Heeft het hotel een goede gratis wifi verbinding in de kamers?
Het hotel heeft een gratis stabiele wifi verbinding door het hele hotel en de kamers.
Heeft het hotel niet-roken kamers?
Het is in geen enkele kamer toegestaan om te roken.
Wat is het verschil tussen een double en een twin kamer?
In een double kamer staat een tweepersoonsbed en in een twin kamer staan twee losse bedden.
Zijn belastingen inbegrepen in de kamerprijs?
Controleer hiervoor de reserveringsdetails van uw boekingen. Bij boekingen via de Inntel Hotels website is de toeristenbelasting exclusief.
Zijn er kamers met keuken?
Ja, er zijn kamers met keuken in dit hotel.
Zijn de kamers geschikt voor mensen met allergieën?
Het housekeeping team heeft hoge hygiëne protocollen en doet haar uiterste best de hotelkamers zo schoon mogelijk op te leveren. We kunnen niet garanderen dat de kamers allergie vrij zijn.
Heeft het hotel babybedden?
Inntel Hotels Utrecht Centre heeft enkele babybedden voor kleine kinderen. Gelieve voor uw verblijf een verzoek in te dienen bij de reserveringsafdeling.
Kunnen kinderen gratis in de kamer slapen?
Er kunnen kosten aan verbonden zijn afhankelijk van de leeftijd van het kind.
Kan er een extra bed geplaatst worden op de kamer?
Extra bed is mogelijk, de kosten zijn €45,- per nacht. Dit is niet mogelijk op een Spa, Wellness (suite).
Hebben de kamers van het hotel een strijkijzer en strijkplank?
Op iedere etage zijn er in de gangen kasten waaruit u een strijkbout/plank kunt pakken.
Zijn de kamers voorzien van airconditioning?
Alle kamers in ons hotel zijn voorzien van airconditioning.
Mag ik mijn fiets meenemen op de kamer?
Het is verboden om je fiets mee te nemen naar je kamer.
Welke (internationale) TV kanalen zijn er beschikbaar in de kamers?
Er zijn verschillende TV kanalen beschikbaar in de hotelkamers. Hieronder volgt de lijst met TV kanalen bij Inntel Hotels Utrecht Centre.
-NPO1
-NPO2
-NPO3
-RTL4
-RTL5
-SBS6
-RTL7
-RTL8
-Veronica
-Net5
-RTLZ
-FOX
-ARD DE
-ZDF DE
-NDR DE
-WDR DE
-Tv5 Monde FR
-BBC One
-BBC Two
-BBC World New
-CNN
-Een
-Canvas
-Discovery
-Comedy Central
-Disney Channel
-TLC
-Spike
-National GEO
-MTV
-Ziggo Sport
-Eurosport 1
Restaurant & Bar
Locatie
Kan ik kaarten voor het openbaar vervoer kopen bij de receptie?
Voor treinkaarten verwijzen wij u naar www.ns.nl. Als u uw openbaar vervoerskaarten van tevoren wilt kopen kan dat via https://www.u-ov.info/abonnementen-kaartjes/losse-kaartjes.
Kan ik bij het hotel parkeren en is dit gratis?
U kunt parkeren bij parkeergarage Hoog Catharijne P4. Door vooraf online een parkeerticket te reserveren bij ‘Parkeren centrum Utrecht‘ kunt u parkeren tegen een gereduceerd tarief. Voor meer informatie over de locatie en routebeschrijving.
Zijn er oplaadpunten voor elektrische auto’s bij het hotel?
De meeste publieke parkeergarages hebben oplaadpunten voor elektrische auto’s. Controleer de website van parkeergarage Hoog Catharijne P4 voor de meest actuele informatie.
Is het hotel makkelijk te bereiken met het openbaar vervoer?
Ja, het hotel ligt gelegen naast Utrecht Centraal Station en is op loopafstand te bereiken.
Heeft het hotel een transferdienst?
Inntel Hotels heeft geen transferdienst. Wel kunnen we een taxi bellen om u naar de door u gewenste locatie te brengen.
Zijn er taxi’s beschikbaar in het hotel?
Ja, het hotel werkt samen met UTC.
Kan ik een fiets huren bij het hotel?
Ja, het hotel werkt samen met een externe partij. Deze ligt op 5 minuten afstand van het hotel.
Waar kan ik mijn fiets parkeren?
U kunt uw fiets parkeren in fietsenstallingen van de Gemeente Utrecht. Bijvoorbeeld Vredenburg, Ganzenmarkt of Neude. Of u kunt uw fiets ook stallen in de stalling van de Nederlandse Spoorwegen. Deze vindt u dus bij het station. In alle stallingen is het de eerste 24 uur gratis, de NS stallingen zijn na de eerste 24 uur € 1,35 per dag. De stallingen van de gemeente zijn na 24 uur € 0,60 per dag.
Staat het hotel op een goede en veilige locatie?
Ja, het hotel staat midden in het centrum van Utrecht, gelegen naast Utrecht Centraal station en Hoog Catharijne met een politiebureau op loopafstand.
Is de locatie van het hotel geschikt voor het bezoeken van bezienswaardigheden en het maken van excursies?
Ja, het hotel staat in het centrum van Utrecht op loopafstand van verschillende bezienswaardigheden.
Is het hotel vlakbij het centrum?
Inntel Hotels Utrecht Centre is gelegen midden in het centrum. Alle bezienswaardigheden, winkels en activiteiten zijn eenvoudig te bereiken per voet, op de fiets en het openbaar vervoer.
Reserveren & Betalen
Ik heb geen creditcard. Hoe kan ik reserveren?
Voor het plaatsen van een reservering zonder creditcard kunt u de hotelreceptie bellen om een rechtstreekste boeking te maken.
Ik heb een betaallink ontvangen. Hoe werkt het?
Om veilig te betalen werken wij middels de betaallink. Middels deze link kunt u de betaling in orde maken.
Is het nodig om een borg of vooruitbetaling te doen?
Er zijn verschillende kamertypes en boekingskanalen waar dit nodig is. Hiervoor kunt u het beste uw reserveringsdetails bekijken of contact opnemen met de reserveringsafdeling voor meer informatie.
Hoe lang duurt het voordat mijn borg weer op mijn creditcard staat?
Het hotel reserveert geen borg op creditcards.
Kan ik een factuur meekrijgen?
Ja, geef uw verzoek door aan de receptie bij het uitchecken en zij zullen een factuur voor u opstellen.
Ik heb via een andere website een overnachting geboekt en ik wil graag mijn reservering wijzigen/annuleren, hoe doe ik dit?
Boekingen die zijn geplaatst op een andere website kunnen gewijzigd worden via de travel agent zelf. Zij helpen u graag verder.
Ik heb een nonref gereserveerd – kan ik nog wijzigen of annuleren?
Helaas kunt u bij een non-refundable reservering niet meer wijzigen en/of annuleren. Dit staat ook vermeld in de boekingsvoorwaarden.